Αρχική / AEKPASSION / Γήπεδα εντός αστικού ιστού στην Ευρώπη

Γήπεδα εντός αστικού ιστού στην Ευρώπη

Μετά το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών, ήρθε η σειρά της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Βορειοανατολικής Αττικής να δοκιμάσει τις αντοχές του νευρικού μας συστήματος. Η αρνητική προπαγάνδα για το νέο γήπεδο της ΑΕΚ δεν σταματά και είναι φανερό ότι θα υπάρξει συνέχεια. Χρειάζεται όμως να απαντήσουμε!

Από το 2003 που γκρεμίστηκε το παλιό γήπεδο στην Νέα Φιλαδέλφεια, έχουμε ακούσει και διαβάσει τα χίλια μύρια απίθανα. Σε ένα χώρο ιδιοκτησίας της ΑΕΚ δεν επιτρεπόταν μέχρι ένα χρονικό σημείο η ανέγερση εκ νέου του γηπέδου, που προϋπήρχε για δεκαετίες, με προφάσεις και νομικά τεχνάσματα, τα οποία τελικά ξεπεράστηκαν χάρη στις συντονισμένες κινήσεις των συνεργατών του Δημήτρη Μελισσανίδη που οδήγησαν το ΣτΕ να γνωμοδοτήσει θετικά για τις όποιες πολεοδομικές αλλαγές ήταν απαραίτητο να γίνουν, χωρίς να διαταραχθεί η γύρω περιοχή και φυσικά το Άλσος.

Τέτοια λυσσαλέα επίθεση στο παρασκήνιο, τόσοι τόνοι ειρωνίας και κακοηθών σχολίων για το κονδύλι της Περιφέρειας μέσω ΕΣΠΑ, που είναι η βάση για πάρα πολλά έργα στη χώρα μας, δεν πρέπει να έχει ξαναγίνει. Και μάλιστα από εκείνους που έχουν ευεργετηθεί και έχουν λεηλατήσει την κρατική περιουσία προς δικό τους όφελος!

  • Για τα ποσά που δαπανήθηκαν για το γήπεδο αλλά και για αυτά που δεν λένε για τα δικά τους, υπάρχει ένα πρόσφατο διαφωτιστικό και αναλυτικό άρθρο του Σταμάτη Βούλγαρη στο Enwsi.gr, δες ΕΔΩ)

Αφού λοιπόν ασχολήθηκαν με τον Οδυσσέα, τον αετό που κάνει πτήση εντός γηπέδου πριν τη σέντρα, αφού στηλίτευσαν το…ύφος του ατσάλινου Αετού που κοσμεί την είσοδο του γηπέδου μπροστά από την παλιά Σκεπαστή, ήρθε η σειρά κάποιας Ένωσης Αστυνομικών(!) να βγάλει ολόκληρη ανακοίνωση με μία σειρά προβληματισμών για την ασφάλεια του γηπέδου, των θεατών, των υπαλλήλων και της γύρω περιοχής! Αν τη διάβαζε κάποιος άσχετος με το ποδόσφαιρο, μπορεί και να νόμιζε ότι στη Νέα Φιλαδέλφεια έχει κατασκευαστεί Πυρηνικό Εργοστάσιο και κινδυνεύει ο …πλανήτης!!!!(Διάβασε ΕΔΩ)

Όπως όμως πολύ ωραία και εύστοχα απαντά ο εκπαιδευτής του αετού, Σταύρος Αθανασίου (ΚΛΙΚ εδώ) σε όποιον λέει τη χαζομάρα του για το πτηνό, έτσι κι εμείς οφείλουμε να δώσουμε μία απάντηση για τους κινδύνους που κρύβουν οι κατασκευές γηπέδων εντός αστικού ιστού, όπως ισχυρίζονται οι προβληματιζόμενοι(?) Αστυνομικοί Υπάλληλοι των Βορείων Προαστίων….

Έχουμε και λέμε λοιπόν για το πρωτοφανές που συμβαίνει στη Νέα Φιλαδέλφεια και δεν το έχει ξαναδεί κανείς πουθενά!

Διευκρινίζουμε ότι θα αναφέρουμε παραδείγματα για γήπεδα που κατεδαφίστηκαν και ανεγέρθηκαν ξανά στο ίδιο ακριβώς σημείο, όπως και το ΟPAP Arena.

  • Το ”Σαν Μαμές” στο Μπιλμπάο της Ισπανίας, το ιστορικό γήπεδο της Αθλέτικ Μπιλμπάο, είναι μία περίπτωση Αγιά Σοφιάς-Νέας Φιλαδέλφειας. Όσοι παρακολουθείτε La Liga θα είχατε προσέξει τα τελευταία χρόνια κάποια τεράστια σεντόνια που κάλυπταν μέρος των εξεδρών του γηπέδου καθώς παράλληλα με τις εργασίες ολοκλήρωσης είχε ήδη δοθεί το γήπεδο προς λειτουργία, χωρίς φυσικά να υπάρχει θέμα ασφάλειας! Γειτνιάζει με κτίρια στα πέριξ του γηπέδου χωρίς κανένα πρόβλημα και ”δένει” με το φυσικό στοιχείο του ποταμού που υπάρχει έξω από τη μία πλευρά του γηπέδου (βλ.Άλσος). Εκτός του οδικού δικτύου που εξυπηρετεί τους φιλάθλους , υπάρχει και η γραμμή Μετρό ακριβώς έξω από το γήπεδο. Σε αυτό το σημείο φυσικά και υπολείπεται το OPAP Arena, καθώς προς το παρόν υπάρχει μόνο ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (σταθμός Περισσού) που εξυπηρετεί, αλλά όπως πρόσφατα ανακοινώθηκε σε 4 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί και το Μετρό, με στάση έξω από το γήπεδο!
  • Το Στάδιο Φέρεντς Πούσκας στη Βουδαπέστη, είναι μία ακόμη περίπτωση ομαλής ένταξης γηπέδου μέσα στον αστικό ιστό μεγάλης πόλης χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα. Το αντίθετο μάλιστα!Το Εθνικό Στάδιο των Μαγυάρων οι λίγο μεγαλύτεροι το έχουμε γνωρίσει σαν ”Νεπ Στάντιον” από τους αγώνες της Εθνικής μας με την Ουγγαρία. Πλέον στη θέση του βρίσκεται το υπερσύγχρονο Φέρεντς Πούσκας, προς τιμήν του αείμνηστου ”Καλπάζοντος Συνταγματάρχη”, της μεγάλης αυτής μορφής του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, που πέρασε και από την Ελλάδα σαν προπονητής του Παναθηναϊκού (πορεία Γουέμπλεϊ), αλλά και της ΑΕΚ, κάτι που δεν θυμούνται πολλοί! Το γήπεδο είναι στο κέντρο της πόλης, έχει δίπλα σιδηροδρομικό σταθμό, οδικό δίκτυο και Μετρό. Bρίσκεται στο μέσο κατοικημένων περιοχών χωρίς να διαταράσσεται η καθημερινότητά τους και πρόσφατα το γνωρίσαμε ως ένα από τα γήπεδα του Euro 2020.
  • To Στάμφορντ Μπρίντζ της Τσέλσι, στο Λονδίνο στην περιοχή του Φούλαμ (Γουόλαμ Γκριν), είναι ακόμη ένα παράδειγμα γηπέδου εντός πόλης. Αποτελεί σήμα κατατεθέν της ευρύτερης περιοχής και είναι αρμονικά συνδεδεμένο με την γωνιά αυτή του Λονδίνου. Ανακατασκευάσθηκε το 1990 με κατεδάφιση ξεχωριστά κάθε εξέδρας και ανέγερση εκ νέου ακριβώς στο ίδιο σημείο της παλιάς και περιμετρικά του αγωνιστικού χώρου, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών κατεδάφισης και ανέγερσης, η Τσέλσι συνέχισε να χρησιμοποιεί κανονικά την έδρας της! Απλά κάθε φορά ”έλειπε” ένα κομμάτι των εξεδρών μέχρι να πάρουν την νέα σύγχρονη και πιο ασφαλή δομικά μορφή τους. Ήταν μία μέθοδος που είχε χρησιμοποιηθεί σε πολλά γήπεδα της Αγγλίας που ανακατασκευάστηκαν για τις ανάγκες της Premier League τη δεκαετία 1990 και είχε προταθεί μετά τους σεισμούς του ’99 στην Ελλάδα και από την ΕΝΙC για το ”Νίκος Γκούμας” , την τότε ιδιοκτήτρια εταιρεία της ΑΕΚ (και νυν της Τότεναμ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό τα παραδείγματα είναι αμέτρητα! Το Έμιρέιτς της Άρσεναλ επίσης στο Λονδίνο, το  Μεάτσα στο Μιλάνο της Μίλαν και της Ίντερ, το Παρκ Ντε Πρενς στο Παρίσι της Παρί και πολλά άλλα.

Όπως και το ”Γ.Καραϊσκάκης” στον Πειραιά, το ”Κλ.Βικελίδης” και η Τούμπα μέσα στη Θεσσαλονίκη, η Λεωφόρος του Παναθηναϊκού και πολλά άλλα.

Για να είμαστε ειλικρινείς και για να μπορούμε να κοιταζόμαστε στα μάτια, ένα πρόβλημα που ήταν γνωστό ότι θα προκύψει από την επαναλειτουργία του γηπέδου, καθώς προϋπήρχε από την εποχή του παλιού, είναι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και το πάρκινγκ. Ολοκληρώνεται σε μικρό χρονικό διάστημα ο υπόγειος χώρος στάθμευσης σε χώρο της Μητρόπολης Νέας Ιωνίας-Νέας Φιλαδελφείας, δίπλα στον σταθμό του Περισσού, ενώ όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω σε 4 χρόνια θα είναι έτοιμη και η γραμμή Μετρό που θα περάσει έξω από το γήπεδο στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Μέχρι τότε οφείλει και ο Δήμος να βάλει το χεράκι του να κάνει κάποιες ρυθμίσεις τουλάχιστον τις ημέρες των αγώνων (ήδη έχουν μπει επιπλέον γραμμές λεωφορείων επί της Δεκελείας) και μέχρι να γίνουν όλα τέλεια, ας χαρούν όλοι την πολιτισμική και οικονομική κίνηση στην πόλη και τα μαγαζιά της Νέας Φιλαδέλφειας που νομίζω ότι δεν έχει ξαναϋπάρξει!

Όσο για τους Αστυνομικούς Υπαλλήλους, αν έδειχναν παρόμοια ευαισθησία και σε άλλους τομείς της άσκησης των καθηκόντων τους, ίσως ζούσαμε σε μία πιο ανθρώπινη και ασφαλέστερη πόλη γενικότερα…

Σχετικά με Λάκης Κοντσιώτης

Από μικρός, όταν πρωτοπάτησα το πόδι μου στη Νέα Φιλαδέλφεια στα τέλη του '70, κατάλαβα ότι η ΑΕΚ ήταν, είναι και θα είναι η μεγάλη μου αγάπη.Μια μπάλα ή μια κιτρινόμαυρη φανέλα με το δικέφαλο ήταν διαχρονικά τα καλύτερα δώρα για μένα!Μεγαλώνοντας και αφού ΄΄έφαγα'' τα γόνατά μου στα ξερά γήπεδα των τοπικών πρωταθλημάτων της Αθήνας,προσπάθησα μέσω της αθλητικής δημοσιογραφίας,να παραμείνω κοντά στην ΑΕΚ και στους αγωνιστικούς χώρους.Πλέον έχω αυτή την ευκαιρία μέσα από τη φιλόξενη παρέα του aekpassion και στόχος μου είναι να μεταφέρω στους φίλους της Ένωσης εικόνες,κλίμα και συναισθήματα από την αγωνιστική δράση της ομάδας της καρδιάς μας!

Ελέγξτε επίσης

Ole: «Τρέλα στην Ελλάδα για Λαμέλα!»

Η κορυφαία εφημερίδα της Αργεντινής ασχολήθηκε με την άφιξη του Έρικ Λαμέλα στην Αθήνα και …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *