Αρχική / ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ / Ο Τάσος Μπουλμέτης μιλάει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο AEKPASSION για το έπος του 1968!

Ο Τάσος Μπουλμέτης μιλάει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο AEKPASSION για το έπος του 1968!

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «1968», Τάσος Μπουλμέτης μίλησε στην εκπομπή «Λίγο πριν τη σέντρα» και τους Μιχάλη Μικελλή, Τάσο Κυριτζόγλου και Θοδωρή Μιμίκο για την ταινία που περιμένουν με ανυπομονησία να δουν στους κινηματογράφους όλοι οι φίλαθλοι της ΑΕΚ και όχι μόνο.

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης, Τάσος Μπουλμέτης από τον οποίο σκηνοθετήθηκε το έπος της «Βασίλισσας» για το 1968 έδωσε αποκλειστική συνέντευξη στο AEKPASSION και μίλησε για πρώτη φορά δημόσια για την ταινία που δημιούργησε για την ΑΕΚ, στην οποία αναδεικνύει τη μεγάλη μάχη που κέρδισαν οι παίκτες κόντρα στη Σλάβια Πράγας, στο κατάμεστο Καλλιμάρμαρο.

Επιμέλεια: Θοδωρής Μιμίκος

Αναλυτικά όσα δήλωσε:

-Για την πρόταση του Μάκη Αγγελόπουλου να σκηνοθετήσει την ταινία:
«Η πρόταση έγινε πριν τελειώσει η διανομή της προηγούμενης ταινίας μου, του «Νοτιά». Ήμουν πολύ κουρασμένος, αρκετά ταλαιπωρημένος και όταν δέχτηκα αυτό το τηλεφώνημα από τον κ. Αγγελόπουλο αιφνιδιάστηκα. Του ζήτησα χρόνο και κατανόηση, γιατί καταρχήν έχω να κάνω με έναν άνθρωπο, ο οποίος είναι πολύ ήπιος, λογικός και μου έκανε μια πρόταση που είναι πολύ τιμητική. Καταλαβαίνω αμέσως ότι αυτός ο άνθρωπος έχει ένα όραμα, θέλει να κάνει κάτι που να προσφέρει, όπως προσφέρει και στην ομάδα, την οποία και έχει απογειώσει τα τελευταία χρόνια.

Αρχικά, του ζήτησα να καταλάβω και να έρθω σε επαφή με τους ήρωες εκείνης της εποχής. Όταν μου έγινε η πρόταση του εξήγησα πως δεν γνωρίζω τι ταινία μπορεί να γίνει, εάν δεν καταλάβω και δεν αφουγκραστώ τους ανθρώπους που το έζησαν από κοντά. Έτσι, συμφωνήσαμε με τον κ. Αγγελόπουλο να μαζέψουμε υλικό και να υπάρχει μια μαρτυρία από το αρχείο της ΑΕΚ. Η ΑΕΚ είναι ενδεχομένως η μοναδική ομάδα στην Ελλάδα που έχει μια Λέσχη Πολιτισμού και αναπτύσσεται συνεχώς με υλικό που έχει σχέση με το προσφυγικό παρελθόν του συλλόγου. Ξεκινήσαμε μια σειρά συνεντεύξεων, πήραμε από όλους του παράγοντες και τους παίκτες της ΑΕΚ που είναι επιζώντες, αλλά από αυτούς που έχουν φύγει από τη ζωή όπως ο Γιώργος Αμερικάνος πήραμε από τις συζύγους τους.

Μαζέψαμε ένα υλικό, το οποίο ήταν περίπου δεκαεπτά ώρες. Αυτό το υλικό, λοιπόν, κάθισα και το επεξεργάστηκα για δύο μήνες και μέσα σε ένα διάστημα τριών μηνών έγραψα ένα σενάριο, που κατά τη γνώμη μου είναι ένα βήμα μπροστά, γιατί κατάφερα να προχωρήσω λίγο την τέχνη μου και να υπηρετήσω το όραμα του κ. Αγγελόπουλου, που ήταν μια επετειακή και πανηγυρική ταινία για τον μεγάλο άθλο που έγινε το 1968.

Είναι μια ιστορία στην οποία διαπλέκεται μια μυθοπλασία, διαπλέκονται ιστορίες που έγιναν εκείνο το βράδυ οι οποίες είναι όλες ιστορίες που μας έχουν ειπωθεί και τις οποίες εγώ τις άλλαξα λίγο και τις έκανα ιστορίες μυθοπλασίας και διαπλέκονται με μαρτυρίες των ανθρώπων που βίωσαν αυτό το πράγμα, είτε ήταν μέσα, είτε ήταν φίλαθλοι, είτε παίκτες. Ένα κομμάτι πολύ σημαντικό ήταν οι μαρτυρίες των αντιπάλων μας. Πήγαμε στην Πράγα, την Κωνσταντινούπολη, την Αμερική, έχουμε πάρει συνεντεύξεις που έζησαν αυτό το γεγονός».

-Για το καθεστώς δικτατορίας που επικρατούσε εκείνη την εποχή στην Ελλάδα:
«Το θέμα της δικτατορίας το θίγουμε πολύ βαθιά μέσα στην ταινία, γιατί η δικτατορία είχε πάντα βλέψεις να εκμεταλλευτεί οποιοδήποτε μεγάλο γεγονός που δημιουργούνταν, είτε αθλητικό είτε πολιτισμικό ήθελε να το αναδεικνύει με τέτοιο τρόπο, ώστε να δείχνει στον έξω κόσμο ότι γίνεται δουλειά. Δεν έμεινε έξω ούτε αυτός ο αγώνας και υπάρχουν πολλές μαρτυρίες από τους παίκτες και τους παράγοντες για γεγονότα, στα οποία γίνεται πάρα πολύς θόρυβος. Βεβαίως και είχαμε μια χούντα και υπάρχουν και ιστορίες που έχουν σχέση με χούντα και φυλακισμένους εκείνη την εποχή».

-Για το είδος της ταινίας:
«Η ταινία θα βασίζεται κατά 70% στη μυθοπλασία και το υπόλοιπο ποσοστό θα είναι μαρτυρίες. Ένα μεγάλο κομμάτι αυτού του υπολοίπου είναι ο ίδιος ο αγώνας. Ο αγώνας αυτός είχε καταγραφεί, ωστόσο στα επόμενα χρόνια χάθηκαν οι ταινίες που υπήρχαν. Κάποια κομμάτια αυτού του αγώνα βρέθηκαν από οπαδούς της ομάδας, όπου μαζέψαμε πάρα πολλά κομμάτια που έχουν σχέση με φωτογραφικό και ηχητικό υλικό, αλλά και οπτικό υλικό. Έχουμε λοιπόν μια μυθοπλασία, η οποία διαπλέκεται με τον αγώνα και με μαρτυρίες των ανθρώπων για το πως βίωσαν αυτή την ιστορία».

-Για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε μέχρι να ολοκληρωθεί η ταινία:
«Πάντα η πιο μεγάλη δυσκολία είναι να γραφτεί ένα σενάριο, το οποίο να έχει απήχηση. Αυτό ήταν το πρώτο μου και βασικό εμπόδιο. Επίσης, με τον κ. Αγγελόπουλο θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, δεν επιθυμούσαμε να κάνουμε ένα απλό ντοκιμαντέρ. Θέλαμε το κάτι παραπάνω. Αυτό που επιθυμούσαμε ήταν να δείξουμε στον κόσμο το κλίμα της εποχής. Η ΑΕΚ από τον Γενάρη και μέχρι να φτάσει στον τελικό έπαιξε τρεις αγώνες. Έπαιξε με την Βιτόρια, στην συνέχεια με την Άντερλεχτ και τέλος με τη Βαρέζε. Η ταινία παρουσιάζει και άλλα σημαντικά γεγονότα που συνέβησαν στον πλανήτη, τις ημέρες που αγωνιζόταν η «Βασίλισσα» είτε στο Καλλιμάρμαρο, είτε στις έδρες των αντιπάλων. Αυτά τα γεγονότα παρουσιάζονται εντελώς επιφανειακά, μόνο και μόνο για να δείξει στον θεατή τι γινόταν στον πλανήτη την περίοδο που γινόταν αυτός ο αγώνας».

-Για την επιθυμία του να καταργηθεί ο οπαδισμός, μέσα από την προβολή της ταινίας:
«Μία από τις κατευθυντήριες γραμμές και τις προθέσεις που έδωσε ο κ. Αγγελόπουλος ήταν η κατάργηση του οπαδισμού. Εγώ την ασπάστηκα και συμφωνώ απόλυτα με αυτή τη λογικά, γιατί εμείς δεν θέλαμε να κάνουμε μια ταινία μόνο για τους ΑΕΚτζήδες. Θέλαμε να βγάλουμε το κλίμα της εποχής, γιατί εκείνη την εποχή υπήρχε ένα άλλο ήθος. Μέσα στην ταινία μιλάνε «ευγενικοί» και «κιμπάρηδες» αντίπαλοί μας. Όλοι με τους οποίους έχουμε μιλήσει, είτε ήταν άνθρωποι του ποδοσφαίρου, είτε του μπάσκετ βγάζουν αυτή την αίσθηση μιας ομοψυχίας και μιας διάθεσης να στηρίξουν όλοι την ΑΕΚ εκείνης της εποχής. Δεν είναι μια ταινία που ερεθίζει και φανατίζει τους οπαδούς ή τους αντιπάλους, αλλά αναδεικνύει μία ατμόσφαιρα πολιτισμού που κυριαρχούσε εκείνη την εποχή».

-Για τη σχέση που τον συνδέει με τον Μάκη Αγγελόπουλο:
«Δεν γνώριζα προσωπικά τον κ. Αγγελόπουλο πριν μου κάνει την πρόταση. Από την στιγμή που μου έκανε την πρόταση γίναμε αμέσως φίλοι. Είναι ένας άνθρωπος πολιτισμένος, ευγενικός, κιμπάρης, ένας άνθρωπος γενναιόδωρος και ένας άνθρωπος που θέλει και ξέρει να προσφέρει. Για μένα η πρόταση αυτή ήταν πολύ μεγάλη τιμή. Σαν επαγγελματίας κινηματογραφιστής είχα πολύ επιτυχημένη συνεργασία, όντας ο κ. Αγγελόπουλος ο χρηματοδότης, μαζί φυσικά με την ΑΕΚ. Ήταν ο εμπνευστής και παραγωγός της ταινίας. Έχει ένα διαχρονικό όραμα για το μέλλον της ομάδας και αναμένουμε να το δούμε μέσα στο γήπεδο».

Σχετικά με Θοδωρής Μιμίκος

Ο Θοδωρής Μιμίκος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1998. Σπουδάζει στο Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και τα επόμενα χρόνια θα ασχοληθεί επαγγελματικά με την αθλητική δημοσιογραφία, που είναι και το όνειρό του. Βρίσκεται στο AEKPASSION από την πρώτη ημέρα της δημιουργίας του και μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του σάιτ φροντίζει για την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωσή σας.

Ελέγξτε επίσης

Μπαρόχα στο AEKPASSION: «Απέραντη η χαρά μου όταν σήκωσα το Κύπελλο Ελλάδος με την ΑΕΚ»

Ο πρώην τερματοφύλακας της «Ένωσης» μιλάει αποκλειστικά στο AEKPASSION. Επιμέλεια: Γιάννης Βασιλείου Καλοκαίρι του 2015 …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com